Мэрчэндайзінг
Мэрчэндайзінг займаецца вывучэннем унутрымагазінных фактараў, якія ўплываюць на рашэнне пакупніка аб набыцці таго ці іншага тавару.
Мэтай вывучэння дысцыпліны з’яўляецца атрыманне спецыяльных ведаў у галіне размяшчэння і размяшчэння тавараў у гандлёвай кропцы, стварэння эфектыўнага запасу і асартыменту прадукцыі, вывучэння фактараў, якія ўплываюць на атмасферу крамы (асвятленне, гук, колер, пахі).
Задачамі вывучэння дысцыпліны «Мерчэндайзінг» з’яўляюцца веды і ўменні спецыяліста па візуальным мерчэндайзінгу, неабходныя для выканання наступных відаў прафесійнай дзейнасці:
- комплекснае выкарыстанне інструментаў мэрчэндайзінг для павышэння эфектыўнасці дзейнасці гандлёвай кропкі;
- планіроўка размяшчэння гандлёвага абсталявання ў гандлёвай кропцы;
- выяўленне моцных і слабых месцаў гандлёвай залы;
- размяшчэнне таварных груп у гандлёвай зале і выкладка прадукцыі на паліцах;
- прасоўванне тавару навінкі ў месцах продажаў;
- распрацоўка і размяшчэнне рэкламных матэрыялаў у месцах продажу;
- выкарыстанне інструментаў мэрчэндайзінг для стварэння атмасферы гандлёвай кропкі (асвятленне, каляровыя рашэнні, пахі і г.д.).
Вучэбная праграма прадугледжвае правядзенне практычных заняткаў, асноўнае прызначэнне якіх – навучыцца аналізаваць паводзіны спажыўцоў; вылучаць псіхалагічныя фактары, якія ўплываюць на спажывецкія паводзіны; размяркоўваць плошчу гандлёвай залы і рэгуляваць пакупніцкія патокі; складаць планаграмы размяшчэння гандлёвага абсталявання, катэгорый у гандлёвай зале, выкладкі тавараў для размяшчэння на гандлёвым абсталяванні; аналізаваць эфектыўнасць выкарыстання гандлёвай плошчы і гандлёвага абсталявання; ацэньваць рынкавую сітуацыю і асаблівасці пакупальніцкіх паводзін.
ГРУПЫ ВЫЧУЮЧЫЯ ДАДЗЕНУЮ ДЫСЦЫПЛІНУ
- ВМ207(9 класаў, другое паўгоддзе)
- ВМ307 (9 класаў, першае і другое паўгоддзе)
Што вывучаем
Сучасныя тэндэнцыі развіцця мэрчэндайзінг; уплыў інструментаў мэрчэндайзінг на паляпшэнне сэрвіснага абслугоўвання; асаблівасці выкарыстання гандлёвых плошчаў для розных арганізацый; прынцыпы арганізацыі прасторы гандлёвай залы і палічнай прасторы; прынцыпы размяшчэння асноўных і дадатковых рэкламных матэрыялаў у гандлёвай зале; методыку складання планаграм і мэрчэндайзінг-бука; спецыфіку прымянення сродкаў і метадаў мэрчэндайзінг для прасоўвання асобных тавараў або іх комплексаў; асноўныя псіхалагічныя і сацыяльныя фактары, якія ўплываюць на паводзіны пакупнікоў у гандлёвай зале; сутнасць мэрчэндайзінг, які прымяняецца таваравытворцам і рознічным прадаўцом.
Асаблівасці навучання
Колькасць гадзін на вывучэнне вучэбнага прадмета – 130 гадзін, у тым ліку 28 гадзін практычныя заняткі.
Асноўнае прызначэнне практычных заняткаў – дапамагчы навучэнцам спазнаць асаблівасці сваёй асобы, свае магчымасці, а таксама набыць уменні самаацэнкі, самааналізу прафесійна значных якасцяў, уменні дзелавых зносін.
Курсавая работа выконваецца ў 6 семестры на падставе і з выкарыстаннем матэрыялаў дзеючага гандлёвага аб’екта.