Канструяванне праграм і мовы праграмавання
Канструяванне праграм і мовы праграмавання
Дадзены навучальны прадмет адносіцца да дысцыплін праграмнай інжынерыі. Іншымі словамі – канструяванне праграм і мовы праграмавання ўяўляе сабой пакрокавае дэталёвае стварэнне праграм і праграмнага забеспячэння, з выкарыстаннем камбінацыі кадавання, верыфікацыі, модульнага тэсціравання, інтэграцыйнага тэсціравання і адладкі.
Вывучэнне прадмета “Канструяванне праграм і мовы праграмавання” дазваляе навучэнцам спазнаць усе тонкасці і сакрэты праграмавання з выкарыстаннем сучасных моў праграмавання C/C++, C#.
ГРУПЫ ВЫЧУЮЧЫЯ ДАДЗЕНУЮ ДЫСЦЫПЛІНУ
- ПО309 (першае і другое паўгоддзе)
- СП305 (першае і другое паўгоддзе)
Што вывучаем
Канструяванне праграмнага забеспячэння, як навучальны прадмет з’яўляецца складовай часткай праграмнай інжынерыі, нараўне з іншымі прадметамі, якія адказваюць за функцыянаванне і суправаджэнне праграмных сродкаў.
У першую чаргу мы вывучаем перспектывы развіцця тэхналогій стварэння праграмных сродкаў, а таксама сучасныя асяроддзі распрацоўкі праграмных сродкаў для розных платформаў.
Мы дасканала адпрацоўваем тэхналогію стварэння класаў і дадаткаў з выкарыстаннем аб’ектна-арыентаванай мовы праграмавання.
Таксама мы вывучаем тэхналогію стварэння Windows-прыкладанняў, пры гэтым абавязкова вывучаем арганізацыю доступу да баз дадзеных з прыкладання; працуем з XML-дадзенымі і ствараем усталёўнікі прыкладанняў.
Курсавое праектаванне па гэтым прадмеце дае магчымасць навучыцца працаваць з нарматыўна-даведачнай інфармацыяй і стандартамі, што ў будучым дапаможа правільна і наглядна афармляць усю тэхнічную дакументацыю, звязаную з распрацоўкай, укараненнем і суправаджэннем праграмнага забеспячэння.
Асаблівасці навучання
Важным фактарам у навучанні з’яўляецца паглыбленае вывучэнне методыкі стварэння праграмных сродкаў.
Пры канструяванні праграм выкарыстоўваем сучаснае інтэграванае асяроддзе распрацоўкі праграмнага забеспячэння Visual Studio 2019 – гэта стартавая пляцоўка для напісання, адладкі і зборкі кода. Акрамя стандартнага рэдактара і адладчыка, якія ёсць у большасці асяроддзяў IDE, Visual Studio уключае ў сябе кампілятары, сродкі аўтазавяршэння кода, графічныя канструктары і шматлікія іншыя функцыі для паляпшэння працэсу распрацоўкі.
Абавязкова вывучаем прынцыпы аб’ектна-арыентаванага праграмавання. Немала важна, што галоўнай задачай аб’ектна – арыентаванага падыходу з’яўляецца спрашчэнне працэсу распрацоўкі. Увесь падыход стаіць на трох асноўных прынцыпах: атрыманне ў спадчыну, інкапсуляцыя і палімарфізм. Бо канструяванне праграм вельмі складаны і працаёмкі працэс.
Мы вывучаем C#. Дадзеная мова праграмавання выкарыстоўвае аб’ектна-арыентаваны падыход да праграмавання ва ўсім. Гэта азначае, што трэба стала апісваць абстрактныя канструкцыі на аснове прадметнай вобласці, а потым рэалізоўваць паміж імі ўзаемадзеянне.
Дадзены падыход карыстаецца вялікай папулярнасцю, таму што дазваляе не памятаць усю інфармацыю, а працаваць па прынцыпе чорнай скрыні. У вобласці распрацоўкі праграмнага забеспячэння C#, наперадзе ўсёй планеты.