Судаўладкаванне
Навучальны прадмет «Судаўладкаванне» з’яўляецца неад’емнай часткай прафесійнага кампанента і вывучаецца ў цеснай сувязі з такімі навучальнымі дысцыплінамі, як «Агульная тэорыя права», «Канстытуцыйнае права», «Крымінальны працэс», «Грамадзянскі працэс» і інш.
ГРУПЫ ВЫЧУЮЧЫЯ ДАДЗЕНУЮ ДЫСЦЫПЛІНУ
- П206 (9 класаў, другое паўгоддзе)
- П210 (11 класаў, другое паўгоддзе)
- П3
Што вывучаем
У выніку вывучэння вучэбнага прадмета навучэнец павінен:
ведаць на ўзроўні ўяўлення:
- асноўныя этапы станаўлення і развіцця судовай сістэмы;
- паняцце і формы органаў судзейскай супольнасці (самакіравання);
- паняцце і прызначэнне арганізацыйнага і матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння дзейнасці судоў і органаў судзейскай супольнасці;
- прынцыпы арганізацыі і асноўныя напрамкі дзейнасці пракуратуры, сістэму і структуру органаў пракуратуры;
- сістэму, структуру і кампетэнцыю органаў папярэдняга следства і дазнання;
- прынцыпы арганізацыі адвакатуры і адвакацкай дзейнасці, арганізацыйныя формы ажыццяўлення адвакацкай дзейнасці, органы адвакацкага самакіравання;
ведаць на ўзроўні разумення:
- паняцце праваахоўнай дзейнасці і праваахоўных органаў;
- паняцце і прызначэнне судовай улады, яе ўласцівасці, месца ў сістэме падзелу ўлад;
- паняцце судовай сістэмы, яе звёнаў і судовых інстанцый, прынцыпы пабудовы судовай сістэмы;
- віды судоў, іх кампетэнцыю;
- асноўныя прынцыпы прававога статусу суддзі, правы і абавязкі суддзяў, патрабаванні, якія прад’яўляюцца да кандыдатаў на пасаду суддзі;
- паняцце народных засядацеляў, патрабаванні, якія прад’яўляюцца да народных засядацеляў;
- правы і абавязкі сакратара судовага пасяджэння (сакратара судовага пасяджэння – памочніка суддзі);
- паняцце міністэрства юстыцыі, сістэму і структуру Міністэрства юстыцыі;
- паняцце пракуратуры, задачы пракуратуры ў Рэспубліцы Беларусь;
- паняцце і задачы органаў папярэдняга следства і дазнання;
- сістэму органаў, якія ажыццяўляюць аператыўна-вышуковую дзейнасць, іх правы і абавязкі;
- паняцце адвакатуры, яе задачы, умовы і парадак допуску да адвакацкай дзейнасці;
- паняцце натарыята і натарыяльнай дзейнасці, асноўныя прынцыпы натарыяльнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь;
умець:
- аналізаваць заканадаўства аб органах судовай улады;
- пісьменна выкладаць свае меркаванні адносна тэарэтычных палажэнняў судовага ладу, абгрунтоўваць іх спасылкамі на адпаведныя НПА;
- карыстацца спецыяльнай юрыдычнай тэрміналогіяй у прафесійнай дзейнасці.
Асаблівасці навучання
Методыка выкладання вучэбнага прадмета будуецца на спалучэнні тэарэтычных і практычных занятках, якія дапаўняюцца самастойнай працай навучэнцаў над вучэбнай літаратурай і першакрыніцамі.
У мэтах кантролю ведаў, навучэнцаў прадугледжана правядзенне абавязковай кантрольнай работы.