Сямейнае права
“Сямейнае права” з’яўляецца кампанентам спецыяльнага цыкла, ён цесна звязана з такімі прадметамі, як агульная тэорыя права, канстытуцыйнае права, адміністрацыйнае права, грамадзянскае права, грамадзянскі працэс, працоўнае права, жыллёвае права, крымінальнае права і інш.
ГРУПЫ ВЫЧУЮЧЫЯ ДАДЗЕНУЮ ДЫСЦЫПЛІНУ
- П206 (9 класаў, другое паўгоддзе)
- П210 (11 класаў, другое паўгоддзе)
- П3
Што вывучаем
У выніку вывучэння вучэбнага прадмета «Агульная тэорыя права» навучэнец павінен:
ведаць на ўзроўні ўяўлення:
- задачы і месца сямейнага права ў сістэме права Рэспублікі Беларусь;
- склад сямейнага права, імператыўныя і диспозитивные нормы сямейнага права, значэнне судовай практыкі ў прымяненні і ўдасканаленні заканадаўства аб шлюбе і сям’і;
- органы і арганізацыі, на якія ўскладаюцца абавязкі па абароне правоў і законных інтарэсаў дзяцей-сірот, дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў, і дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;
- прававое рэгуляванне шлюбных адносін з удзелам замежных грамадзян і асоб без грамадзянства;
ведаць на ўзроўні разумення:
- паняцце, прадмет, метад і асноўныя прынцыпы сямейнага права;
- паняцце сямейнага заканадаўства; паняцце і значэнне сям’і, віды сем’яў;
- падставы ўзнікнення правоў і абавязкаў сям’і;
- паняцце сямейных праваадносін, яго асаблівасці, структуру і віды сямейных праваадносін, паняцце падстаў іх узнікнення, змянення і спынення;
- тэрміны ў сямейным праве, парадак прымянення і віды тэрмінаў іскавай даўнасці;
- паняцце шлюбу па сямейным праве, яго юрыдычныя прыкметы, умовы і парадак заключэння, паняцце, падставы і прававыя наступствы спынення і прызнання шлюбу несапраўдным;
- паняцце і віды правоў і абавязкаў мужа і жонкі;
- пагадненні ў сямейным праве;
- падставы ўзнікнення правоў і абавязкаў бацькоў і дзяцей, парадак і прававыя наступствы ўстанаўлення мацярынства і бацькоўства;
- паняцце і віды правоў і абавязкаў бацькоў і дзяцей;
- падставы, парадак і наступствы пазбаўлення бацькоўскіх правоў, адабрання дзіцяці без пазбаўлення бацькоўскіх правоў, аднаўлення ў бацькоўскіх правах;
- паняцці аліментаў, аліментнага абавязацельства, падставы ўзнікнення і спынення аліментных абавязацельстваў, парадак выплаты або спагнання аліментаў;
- паняцці дзяцей-сірот, дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў, і дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна-небяспечным становішчы, парадак іх выяўлення і ўліку;
- формы ўладкавання дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў;
умець:
- апераваць катэгорыямі і паняццямі сямейнага права, выкарыстоўваць спецыяльную тэрміналогію, аналізаваць і характарызаваць асноўныя інстытуты сямейнага права;
- аналізаваць прававое становішча суб’ектаў сямейных праваадносін;
- аналізаваць і прымяняць нормы сямейнага права, матэрыялы судовай і натарыяльнай практыкі пры вырашэнні прававых сітуацый, ажыццяўляць самастойны пошук прававой інфармацыі ў сферы прававога рэгулявання сямейных праваадносін;
- фармуляваць і юрыдычна правільна аргументаваць сваю пазіцыю пры вырашэнні сямейна-прававых спрэчак.
Асаблівасці навучання
Асноўнымі мэтамі вывучэння прадмета “Сямейнае права” з’яўляюцца:
- фарміраванне ведаў, якія вучацца адносна тэарэтычных палажэнняў навукі сямейнага права і норм сямейнага заканадаўства, а таксама асобных інстытутаў адпаведнага замежнага заканадаўства;
- забеспячэнне такога ўзроўню ведаў, які дазволіць выпускніку свабодна валодаць паняццямі і катэгорыямі сямейнага права, прымяняць у практычнай дзейнасці атрыманыя веды і нормы сямейнага права, вырашаць канкрэтныя задачы ў сферы шлюбна-сямейных адносін;
- засваенне вучнямі асноўных інстытутаў сямейнага права і практыкі іх прымянення ў новых зменлівых умовах сучаснага грамадства.
Методыка выкладання вучэбнага прадмета стаіць на спалучэнні тэарэтычных і практычных заняткаў, якія дапаўняюцца самастойнай працай навучэнцаў з вучэбнай літаратурай і нарматыўнымі прававымі актамі.