Грамадзянскі працэс
Асноўнымі задачамі з’яўляюцца: азнаямленне навучэнцаў з судовай практыкай, фарміраванне ведаў аб прадмеце, сістэме, метадзе, прынцыпах прававога рэгулявання грамадзянскага працэсуальнага права, відах вытворчасцей і стадыях грамадзянскага працэсу, складзе суб’ектаў грамадзянскіх працэсуальных адносін, іх відах і асаблівасцях прававога становішча, падведамнасці і падсуднасці грамадзянскіх спраў, сутнасці даказвання і яго стадыях, аб відах і крыніцах доказаў, відах працэсуальных і судовых дакументаў, сродках абароны ў іскавай і неіскавай вытворчасцях, аб судовым рашэнні як дакуменце і як акце правасуддзя, парадку судовага разбору, абскарджання і апратэставання судовых пастаноў, выканання судовых. пастаноў і іншых актаў, аб асаблівасцях разгляду і дазволу асобных катэгорый грамадзянскіх спраў, а таксама аб тэорыі і практыцы рэалізацыі грамадзянскіх працэсуальных норм.
Вучэбны прадмет “Грамадзянскі працэс” цесна звязаны з такімі навучальнымі дысцыплінамі як “Судаўладкаванне”, “Грамадзянскае права”, “Працоўнае права”, “Жыллёвае права”, “Сямейнае права”, “Адміністрацыйнае права”, “Гаспадарчы працэс” і інш.
ГРУПЫ ВЫЧУЮЧЫЯ ДАДЗЕНУЮ ДЫСЦЫПЛІНУ
- П306 (9 класаў, другое паўгоддзе)
- П310 (11 класаў, другое паўгоддзе)
- П3

Што вывучаем
Падчас выкладання праграмнага навучальнага матэрыялу неабходна кіравацца дзейнымі нарматыўнымі прававымі актамі, тэхнічнымі нарматыўнымі прававымі актамі.
Для замацавання тэарэтычнага матэрыялу і фарміравання ў вучняў неабходных уменняў і навыкаў праграмай прадугледжана правядзенне практычных заняткаў.
У мэтах кантролю засваення праграмнага вучэбнага матэрыялу прадугледжана правядзенне абавязковай кантрольнай работы, заданні для якой распрацоўваюцца выкладчыкам вучэбнага прадмета і абмяркоўваюцца на пасяджэнні прадметнай (цыклавой) камісіі ўстановы.
адукацыі.
Праграмай прадмета вызначаны мэты вывучэння кожнай тэмы, спрагназаваны вынікі іх дасягнення ў адпаведнасці з узроўнямі засваення навучальнага матэрыялу.
У выніку вывучэння навучальнага прадмета навучэнцы павінны
ведаць на ўзроўні ўяўлення:
- варыянты рэалізацыі прынцыпу высвятлення судом сапраўдных абставін справы;
- віды множнасці бакоў;
- задачы і наглядныя правы пракурораў у грамадзянскім працэсе, падставы і формы ўдзелу пракурора ў грамадзянскім працэсе;
- мэты ўдзелу ў грамадзянскім працэсе дзяржаўных органаў, юрыдычных асоб і грамадзян, якія абараняюць правы іншых асоб, склад дзяржаўных органаў і арганізацый, ад уласнага імя якія абараняюць правы іншых асоб;
- навуковыя кампетэнцыі іску як сродкі судовай абароны;
- катэгорыі спраў, якія падлягаюць разгляду ў парадку вытворчасці, па справах, якія ўзнікаюць і адміністрацыйна-прававых адносін, у парадку асаблівай і загаднай вытворчасці;
- прававое палажэнне замежных удзельнікаў працэсу, правілы міжнароднай падсуднасці, парадак дачы і выкананне судовых даручэнняў;
ведаць на ўзроўні разумення:
- прадмет, метад, прынцыпы прававога рэгулявання грамадзянскага працэсуальнага права;
- сістэму грамадзянскага працэсуальнага права;
- віды вытворчасцей і стадыі грамадзянскага працэсу, склад суб’ектаў грамадзянскіх працэсуальных адносін, іх віды і асаблівасці прававога становішча, падведамнасць і падсуднасць грамадзянскіх спраў;
- стадыі даказвання, віды доказаў і крыніцы доказаў;
- віды працэсуальных і судовых дакументаў, сродкаў абароны ў іскавай і неіскавай вытворчасцях, сутнасць судовага рашэння як дакумента і як акта правасуддзя;
- парадак судовага разбору, абскарджання і апратэставання судовых пастаноў і іншых актаў;
- асаблівасці разгляду і дазволу асобных катэгорый грамадзянскіх спраў, а таксама тэорыю і практыку рэалізацыі грамадзянскіх працэсуальных норм;
- нарматыўна-прававыя акты, якія рэгулююць грамадзянскае судаводства;
умець:
- апераваць катэгорыямі грамадзянскага працэсуальнага права, складаць праекты працэсуальных і судовых дакументаў, ажыццяўляць працэсуальныя, у тым ліку і выканаўчыя дзеянні, складаць праекты працэсуальных дакументаў;
Асаблівасці навучання
Мэтай вучэбнага прадмета “Грамадзянскі працэс” з’яўляецца фарміраванне ведаў у галіне грамадзянскага працэсу.
У мэтах кантролю ведаў навучэнцаў прадугледжана правядзенне абавязковай кантрольнай работы.